gidovanooijen.reismee.nl

Zondagsspellen, Sundaygames

Als allereerste wil ik mijn ouders feliciteren met hun 35 jarig huwelijk vandaag! Met een leuk skype gesprek kon ik ze alsnog een fijne avond wensen met Angéla en Edwin, en hoopte ik dat ze ons huwelijks cadeau erg leuk zouden vinden. Een fotoreportage van kinderen en kleinkinderen. En dat vonden ze! Gelukkig maar. Nogmaals Pap, Mam, proficiat!
Zondagen zijn hier altijd familie momenten. Dus ook vandaag hebben we heerlijk rustig aan gedaan. Langzaam ontbeten en ons omgekleed om in de middag eventjes iets te gaan doen met mijn moeder, haar man, mijn zusje en haar vriendje. Het vriendje van me zus vroeg of ik het leuk vond om even op zijn motor te rijden. Ik legde uit dat ik geen motor rijbewijs heb maar dat ik het graag wou leren. Zo gezegd zo gedaan, zo zat ik voordat ik het wist op een motor, en legde hij me uit hoe het in z’n werking ging. Ik vond het per direct helemaal geweldig en na een kwartiertje was het weer mooi geweest. Uiteindelijk toen we allemaal klaar waren gingen we naar een biljartzaaltje toe waar ze een spel hebben staan genaamd “Boli Rana” waar je met 6 kleine zilveren balletjes van ongeveer 2 meter afstand moet proberen ze in kikkertjes te gooien of in andere gaten in het kastje. Het ziet er makkelijker uit dan je denkt en het is een hele uitdaging. Natuurlijk omdat het zondag is, krijg je per direct gelijk een biertje in je hand geduwd en ga je maar lekker met de cultuur mee. Want dat is wat hier op zondagen wordt gedaan. Familie, eten en bier! Na een klein uurtje en 2 biertjes achter de kiezen stond ik op de laatste plaats. Maar gelukkig was mijn score niet super laag. Met een toch wat trots gevoel liepen we de deur uit om ergens te gaan lunchen. De straat was vol met gezinnen, auto’s fietsers, kraampjes en overal klonk muziek. We gingen bij een kiprestaurantje eten, en merkte dat ik die 2 biertjes toch wel voelde zo midden op de dag in de hitte. Niet dat ik aangeschoten was, maar hij was helaas niet zo goed gevallen, wat hoofdpijn en toch had ik erg mijn zenuwen voor morgen aangezien ik naar Monteria ga. Na wat kleine kipkluifjes en wat prik zat ik vol. En kwam mijn andere zus er ondertussen ook aan met haar vriendje. We waren weer met zn 7en en aten allen van de kip. Er werd al tegen me gezegd dat we later in de middag zouden bowlen. Dus daar keek ik al erg naar uit. Gelukkig een spel wat ik ken en wat ik redelijk kan. Na de lunch gingen mijn zusjes met vriendjes op de motor naar de locatie waar we zouden bowlen. En wij wachtte ondertussen nog op 3 andere. Mary, Eider en hun zoontje van 5 maanden Sebastian. Die gingen ook mee met ons bowlen en ook de ouders van de vriendjes van mijn zusjes. We stapten in de taxi toen we compleet waren en door de hitte en alles viel ik even in slaap in de taxi. Spanningen en het bier was toch eventjes veel voor me. Aangekomen bij de locatie hebben we 2 rondes heerlijk gespeeld met z’n allen veel plezier gehad. Na afloop konden meerijden in de auto van de ouders van de jongens, hetzelfde witte busje waar we een week van tevoren ook in hadden gezeten. Maar nu met veel mensen en gelukkig minder bagage. Ik was uiteindelijk zo moe dat toen ik thuis kwam direct in slaap ben gevallen in mijn bed, met wat hoofdpijn en buikpijn. Om 00:00 nog even wakker geworden en weer per direct in slaap gevallen tot vandaag 7:00 uur. Denk dat de spanningen voor de reis toch wel erg groot zijn. Omdat er veel gaat gebeuren en daar dus toch wel echt mijn roots blijkt te liggen. Ben erg benieuwd wat de reis mij vandaag gaat brengen!!

ENGLISH

First of all i want to congratulate my parents with their 35 anniversary! 35 years of marriage is special, and with a nice skype conversation I could wish them a great evening with Angéla and Edwin, and I hoped that they would like our wedding gift to them. Some new photos of their children and grandchildren, and they did like it! Once again! Congratulations!
The Sundays are family moments.
So also today we took quite an easy day. We had some breakfast and got dressed up to do some things in the afternoon with my mom, her husband, my sister and her boyfriend. The boyfriend of my sister asked if I would like to ride on his motor. I explained that I don’t have any license for that but I am very eager to learn. So that’s what I did. Before I even knew I was on the motor, he explained everything I detail to me and I was immediately crazy and eager to learn more. After 15 minutes we both had enough. Short but very exciting. After waithing for almost half a day before everyone was ready to leave, we left to a poolbar where they have this game called “Boli Rana” and the purpose is to throw 6 silver small balls in the box of 2 meter distance. It looks very easy but it’s quite a challenge. And because it is Sunday I directly got a beer in my hand so I said to myself, just go with the flow. Because on Sundays its family, food and beer. After a small hour and 2 beers I was the last one on the score. Luckily not very low. With a proud feeling we left the place to grab some lunch. The street was filled with families, traffic, little shops and food corners and everywhere was music. We had lunch at a chicken restaurant and I felt that these 2 beers kind of hit me in the middle of the day. Not that I was so tipsy but it didn’t feel right on my stomach, I had some headache and I guess I really felt the nerves to leave to Monteria tomorrow. After some chicken wings and some soda I was full. Meanwhile my other sister also came with her boyfriend to the restaurant and joined us for the lunch. They told me that later in the afternoon we would go bowling all together. I was looking forward to that because it was something I knew and I could play as well. After lunch my sisters left to the location with their boyfriend where we would play bowling. And my mom, her husband and I were waiting for 3 others. Mary, Eider and their little son of 5 month’s old Sebastian would also join us for bowling and the parents of the boyfriends as well. We got in the cab once we were all together and because of the headache and heat I slept in the cab. The nerves and beers were a little too much for me. Once we arrived at the bowling center we had 2 great rounds of games! When we left we could all go back in the white van which we had a week ago as well. But this time more people but less luggage. I was so tired that when I got home I felt asleep with headache and stomach pain. At 00:00 I woke up again and felt back asleep until 07:00 am this morning. I think that all the excitements and nerves are very big. A lot will happen over there and it seems that I really have my root there. I am very curious what the trip is going to give me today!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!